Eerst en vooral is op begeleiding komen een manier van thuiskomen voor je kind. Het is een plek waar het zich volledig veilig voelt en alles kan vertellen in vertrouwen. Daarom is elkaar leren kennen en een band opbouwen mijn eerste doel.
De dynamiek moet sterk zijn en daarom kiezen we alvast een welkomstgebaar bij elke sessie. Een knuffel, high five, een vuistje,… het maakt niet uit! Als er maar verbinding wordt gemaakt bij de start.
Iedereen weet altijd graag wat, waar, wanneer, hoe, hoe lang,…? Daarom is mijn tweede doel een duidelijke afgebakende begeleiding bieden. Dat brengt rust en meer ruimte om goed te werken. Zo zal ik de tijd visueel maken met een time timer en hang ik een daglijn op die weergeeft wat we die sessie zullen doen. Het wegnemen van de pictogrammen die klaar zijn en de visuele tijd die weg tikt zorgt dan voor een duidelijk beeld en een positieve werksfeer.
Omdat het groeiproces van een kind niet alleen belangrijk is voor volwassen maar ook voor het kind zelf, hanteer ik een sessieblaadje op niveau van de kinderen. Een blaadje waar kinderen zelf noteren wat ze denken, weten en voelen op dat moment. Want zichzelf leren inschatten, dit kunnen benoemen en gebruiken om hun doel te bereiken, zal hun groeiproces alleen maar ten goede komen. Kinderen op hun niveau betrekken geeft alleen maar een nog meer doorleefd resultaat.
Tijdens de begeleiding stel ik drie belangrijke taken voorop.
Na het welkomstgebaar bij het binnenkomen, gaan we hier dan ook meteen met aan de slag.
Tel: +32 (0) 474 33 01 40 Email: info@florencevanparijs.be